Činnost Městského úřadu při přípravě na povodně

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost Městského úřadu při přípravě na povodně

Do doby dosažení 2. SPA je povodňovým orgánem Městský úřad (ze zákona), konkrétně jeho odbory Vnitřních věcí – krizové řízení a odbor Životního prostředí Městského úřadu.

Od 1. SPA je aktivována pracovní skupina povodňové komise ve složení starosta města, tajemník povodňové komise, velitel městské policie a vodohospodář odboru životního prostředí. Jsou vyrozumíváni další členové povodňové komise SMS zprávou na mobilní telefony a členové Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje.

Při hrozícím 2. SPA se aktivují všichni členové povodňové komise a vyhlášením 2. SPA se stává povodňovým orgánem tato povodňová komise.

Preventivní příprava na povodeň

Pracovníci Městského úřadu mají v době klidu následující povinnosti:

Jedenkrát ročně ověřit platnost všech údajů v povodňovém plánu města, zejména s ohledem na telefonní spojení. Zároveň prověřit zda tuto povinnost plní i majitelé a provozovatelé firem.

Jedenkrát ročně (v období vegetačního klidu) provést kontrolu průtočnosti inundačního území Šporky, Dobranovského potoka včetně přítoků a ostatních souvisejících vodohospodářských systémů (za účasti správců toků), je třeba se soustředit na oplocení, vegetaci nevhodné náletové dřeviny, průtočnost objektů, průlehy ochranných hrází, drobné stavby a nepovolené stavby, skládky atd.

Vodní díla podléhající technickobezpečnostnímu dohledu mají předepsanou detailní prohlídku za účasti vodoprávního orgánu v předepsaných cyklech.

Jedenkrát ročně provést vodohospodářskou revizi všech objektů v inundačním a záplavovém území, společně s vodoprávním úřadem, správcem toku a Českou inspekcí životního prostředí. Revize by měla směřovat zejména na neznámé objekty v záplavovém území (nájmy) a na pořádek z hlediska vodního hospodářství (zejména skladování látek škodlivých vodám).

Jedenkrát ročně provést proškolení týkající se problematiky ochrany před povodněmi – týká se pracovníků Městského úřadu, členů povodňové komise města, vodohospodářů případně vedoucích pracovníků firem v záplavovém území.
 

Městský úřad Nový Bor dále musí v rámci přípravy na povodně stanovit a koordinovat:

Použití sil a prostředků právnických osob.

Vyhrazení skladovacích prostor evakuovaného materiálu.

Vyhrazení prostoru pro evakuaci osob.

Systém užití přepravní a čerpací techniky.

Systém nasazení zdravotnického zabezpečení.

Zajištění stravování a ubytování evakuovaných osob a osob provádějících záchranné práce.

Prověřit zda objekty napojené na kanalizaci a ČOV jsou ochráněny proti ohrožení vzdutou vodou při odstavení ČOV a zatopení kanalizace.

Nastavit systém využití dočasných deponií pro uložení látek škodlivých vodám a jejich ochranu před zneužitím, případně odstranění látek škodlivých vodám.

Stanovit potřebný čas pro přerušení práce v závadných provozech a nezávadnou likvidaci používaných chemikálií (doporučujeme i za cenu zvýšených nákladů spolupráci s profesionální organizací).

 


Organizační část > Činnost Městského úřadu při přípravě na povodně

   | tisk | nahoru |

stránka c_mu_cinnost.htm aktualizována: 20.11.2021, publikována: 17.09.2024